۷ مطلب در آذر ۱۳۹۴ ثبت شده است

فیلم، تفاوت دو صحابی را در لحظه رحلت پیامبر ببینید

فیلم بیانات بسیار زیبای استاد صمدی آملی. (پخش شده از شبکه دو برنامه زنده باد زندگی)
رفتار دو صحابی پیامبر در شرف وفات ایشان را ببینید.
 که یکی میگوید ایشان هذیان می گوید و دیگری می گوید در همین لحظه که شما می گویید ایشان هذیان میگوید در همین لحظه، من هزار باب علم از ایشان گرفتم که از هر باب هزار باب علم برایم باز شد. و الامر الیکم...

۱ نظر ۹۴/۰۹/۱۹
۱۲۱۱ بازديد

دستور خداوند به دنیا

حدیث قدسی:

یا دنیا! اخدمی من خدمنی و اتعبی من تبعک؛
ای دنیا! به کسی که به من خدمت می­کند، خدمت کن و کسی که دنبال تو می ­آید را خسته کن!

۱ نظر ۹۴/۰۹/۱۷
۱۰۳۹ بازديد

دانلود مستند پیاده روی اربعین استاد صمدی آملی در سه قسمت

مستند پیاده روی اربعین استاد صمدی آملی در سه قسمت، پخش شده از شبکه دو در هفته گذشته. دانلود از وبلاگ وزین عصر بقیه الله:

http://asrbaghiatallah.mihanblog.com

۰ نظر ۹۴/۰۹/۱۵
۱۲۲۰ بازديد

جدول کامل طبقات سه گانه ارث

جدول زیر، نموداری کامل و جامع در بیان طبقات سه گانه ارث است که کار را برای قاضی ها، طلاب، دانشجویان و سایر افراد، بسیار راحت میکند. میتوانید به صورت تصویر و pdf این نمودار را دانلود کنید.

(برای دریافت تصویر با کیفیت اصلی روی تصویر کلیک کنید)

دانلود جدول ارث به صورت pdf:

۱ نظر ۹۴/۰۹/۱۳
۸۴۸۲ بازديد

مژده امام حسین به زائران خود

عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ مُسْلِمٍ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ جَعْفَرَبْنَ مُحَمَّدٍ ع یَقُولُ إِنَّ الْحُسَیْنَ بْنَ عَلِیٍّ ع عِنْدَ رَبِّهِ عَزَّ وَ جَلَّ یَنْظُرُ إِلَى مَوْضِعِ مُعَسْکَرِهِ وَ مَنْ حَلَّهُ مِنَ الشُّهَدَاءِ مَعَهُ وَ یَنْظُرُ إِلَى زُوَّارِهِ وَ هُوَ أَعْرَفُ بِهِمْ وَ بِأَسْمَائِهِمْ وَ أَسْمَاءِ آبَائِهِمْ وَ دَرَجَاتِهِمْ وَ مَنْزِلَتِهِمْ عِنْدَ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ مِنْ أَحَدِکُمْ بِوَلَدِهِ وَ إِنَّهُ لَیَرَى مَنْ سَکَنَهُ فَیَسْتَغْفِرُ لَهُ وَ یَسْأَلُ آبَاءَهُ ع أَنْ یَسْتَغْفِرُوا لَهُ وَ یَقُولُ لَوْ یَعْلَمُ زَائِرِی مَا أَعَدَّ اللَّهُ لَهُ لَکَانَ فَرَحُهُ أَکْثَرَ مِنْ غَمِّهِ وَ إِنَّ زَائِرَهُ لَیَنْقَلِبُ وَ مَا عَلَیْهِ مِنْ ذَنْبٍ.

امام صادق علیه السلام فرمودند:

همانا حسین بن علی علیهما السلام از نزد پروردگارش نگاه می کند به موضع اردوگاهش و محلی که شهدا با او قرار دارند و به زائرانش نیز نظر می اندازد، در حالی که ایشان بخوبی آنها را و نامهایشان و نام پدرانشان و درجات آنها و منزلت آنها را نزد خداوند، بهتر از احدی از شما نسبت به فرزندانش می شناسد، و بدستیکه امام حسین علیه السلام می بینید چه کسی ساکن کربلا شده (جهت زیارت) و برای او استغفار می کند و از پدران بزرگوارش می خواهد برای او استغفار کنند و می فرماید: اگر زائر من می دانست، آنچه را که خداوند برای او مهیا نموده است شادیش بیشتر از غمش می شد. و همانا زائر امام حسین علیه السلام از زیارت برمی گردد در حالیکه هیچ گناهی بر او باقی نمی ماند.

۱ نظر ۹۴/۰۹/۰۷
۸۶۹ بازديد

دانلود کتاب الفیه ابن مالک آندروید

"الفیه" کتاب معروف ابن مالک در علم صرف و نحو است که این دو علم را به صورت شعر و در حدود 1000 بیت آموزش می دهد. شاید بتوان گفت این کتاب از همه کتب دیگر ادبیات عرب، بیشتر در معرض شرح شارحان قرار گرفته است و ادبای زیادی از جمله سیوطی و اشمونی و مکودی و ابن ناظم و ابن طولون و... در صدد شرح آن بر آمدند. مرسوم بوده که طلاب حوزه علمیه این اشعار این کتاب را حفظ می کردند.

میتوانید این کتاب ادبیاتی را برای گوشیهای موبایل با فرمت آندروید دریافت کنید:

۲ نظر ۹۴/۰۹/۰۵
۱۲۵۰ بازديد

دشمن ترین دشمنان

سعدی در باب هفتم گلستان گوید : بزرگی را پرسیدم از معنی این حدیث که "اعدی عدوک نفسک التی بین جنبیک" ؟
 گفت به حکم آنکه هر آن دشمنی را که بر وی احسان کنی دوست گردد، مگر نفس را که هر چند مدارا بیشتر کنی مخالفت زیاده کند.

۰ نظر ۹۴/۰۹/۰۴
۷۵۶ بازديد